Koronan aika

Tänne tulee yleinen keskustelu säätilasta maailmantilanteeseen.
harritapio

Koronan aika

Viesti Kirjoittaja harritapio »

Tämä vuosi tullaan muistamaan koronan vuoksi. Jopa maailman suurin sotilasmahti näkymättömine lentokoneineen on suurissa vaikeuksissa tämän pienen näkymättöman vastustajan kanssa. Ainoa tapa hidastaa taudin leviämistä tuntuu toistaiseksi olevan ihmisten välisten kontaktien vähentäminen. Tämä puolestaan on jo aiheuttanut suuria ongelmia sekä ihmisille että yrityksille.

Useimmat maat ovat päätyneet samaan ratkaisuun talouden pysähtymisongelman suhteen. Taikasana "velka", ja yhtäkkiä kaikilla on rahaa, jota jaetaan avokätisesti eteenpäin. Miljardeista puhutaan, kuten ennen on puhuttu euroista. Joskus epäilyttää, ovatko käsitteet kaikilla peliin osallistuvilla varmasti selvillä. Miljardi on luku, jossa ykkösen jälkeen on 9 nollaa.

Tuntuu kuin olisi kisa siitä, kuka sanoo isoimman luvun. Muistan historian kirjoista lukeneeni, että tätä konstia on ennenkin käytetty ongelmien ratkaisuun - lopputulos tosin ei aikaisemmin ole ollut kehuttava. Toivon hartaasti, että nyt olemme viisaampia.

Kaikkien päättäjien tulisi olla rehellisiä ja vilpittömiä toimissaan, ja ajatella aina koko yhteiskunnan etua. Vaikea tehtävä varsinkin tilanteessa, kun rahaa on oikein lapioitu kuormaan. Sellainen raha, jonka "isäntä" on kaukana, on aina ollut suuri houkutus väärinkäytöksiin.

Onneksi maamme päätöksentekokyky on kunnossa, päätösten vieminen toteutukseen asti taitaa vielä tarvita "tolpanvälin lankaa".

Tällaisia asioita tuli mieleen kun katselen kevään edistymistä kerrostalon 5. kerroksesta.

Päivitys 29.05.2020
Koronan pysähtyneisyyden tilasta on kyllä itselle ollut jotain hyötyäkin, olen viimein pystynyt ratkaisemaan yhden säilytysongelman!
Siitä asti kun olen asunut kerrostalossa olen harmitellut autotallin kapeutta, moottoripyörä ei mahdu talliin auton rinnalle. Pari päivää sitten päätin kääntää pyörän poikittain tallin perälle, mikä onnistuikin paljon helpommin kuin olin kuvitellut. Lisäksi meidän pieni VW "kolopallo" mahtui vielä ongelmitta tallin etuosaan.
20200529_132104.png
20200529_132104.png (214.89 KiB) Katsottu 466 kertaa
Kyllä nyt pitää katsoa peiliin, miksi en aikaisemmin ole edes yrittänyt miettiä vaihtoehtoista tapaa pyörän säilytykseen. Kahden vuoden ajan olen katsellut lähikaupan ilmoitustaululta, olisiko lähellä sopivaa tallia vuokrattavana. Onneksi mitään sopivaa ei ole löytynyt, koska kaikki ratkaisuun tarvittava oli jo olemassa. Piti vain osata muuttaa ajattelutapaa - se vasta vaikeata olikin !

+++ kirjoitelkaa omia ajatuksianne ketjun jatkoksi! +++
Harri - BMW /6 - Debian Linux - PIC prosessorit