Morjesta Lännenmiehet ja -naiset.
Taas järjesti pieni kerhomme ikimuistoisen tapahtuman Porin lentokentällä. Kaksi henkilöä muistaa ainakin.
Muutama kerholainen osallistui isolla panoksella tapahtuman onnistumiseksi, monet vähän pienemmällä.
Järjestelyt vaativat vuosi vuodelta enemmän tekemistä. Lupia, ilmoituksia, tarvikkeiden hankkimista, talkooporukan hommaamista, kuskaamista, miettimistä ja suunnittelua. Kaikki vain siksi, että perinteitä pitää jatkaa ja koska yleisö ja kuskit sitä haluaa.
Tänä vuonna oli täydelliset olosuhteet, rata puhdas ja huippukunnossa, pyörät kunnossa ja ohjaajakokouksessa painotettiin ettei ole kilpailu ja pitää olla varovainen ja huomioidaan muut ajajat, mutta silti radalla kävi kaksi ambulanssia ja lääkäriauto.
Viime vuonnakin sattui jollekin.
Mitä tulevaisuudessa?
Lentokentällä vauhti nousee liian kovaksi suhteessa ajotaitoihin.
Pieni ydin talkooporukka alkaa olla väsynyt suureen työmäärään.
Hitaampi rata ei houkuttele kisakuskeja.
Järjestetäänkö ensi vuonna Helatorstain ajot ajamalla porukalla joku sovittu lenkki rekisterikilvillä varustetuilla pyörillä?
Ei tarvita lupia, ei järkkäreitä, ei tarvitse vuokrata rata-aluetta.
Kerrankin olisi kivaa ilman suurta työmäärää.
tv. Make
Helatorstai ajojen tulevaisuus
Re: Helatorstai ajojen tulevaisuus
Yhdyn Dynamon ajatuksiin TT-ajoista monin osin. Tapahtuma on nykymuodossaan melko mittava ja vaatii paljon enemmän talkooväkeä, kuin nyt oli käytettävissä. Vauhti radalla pärinäpoika luokassa oli melko kovaa, jopa pientä kisailuhenkeä oli havaittavissa. Pääsin ensimmäistä kertaa itse kokemaan rata-ajoa, olihan se hieno kokemus, sitä ei voi kiistää. Mutta onko niin, kuin vanha sanonta toteaa: kun kypärän päähän painaa, järki katoaa? Paremmin pitää asiat organiseerata tulevaisuudessa, jos tässä mittakaavassa ajoja järjestetään. Tosin, kun on kysymys ulkoilmalajista, on paikalle saapuvan yleisön määrää hankala ennustaa. Juhani on kyllä oikeassa ajettavien kierrosmäärien suhteen, itse koin suorituksen melko rasittavaksi, varsinkin noin lämpöisellä kelillä. Isommat mehut katoaa jo ensimmäisen erän jälkeen toisen erän alkua odotellessa ajovarusteet päällä. Näissäkin kekkereissä on turvallisuus tärkein asia. Pieni pääsy/pysäköintimaksu on harkitsemisen arvoinen asia. Vielä ISOT KIITOKSET talkoisiin osallistuneille.
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:22
Re: Helatorstai ajojen tulevaisuus
Make on hyvin tiivistänyt Porin TT-ajojen järjestelyiden vaikeudet joihin emme ole löytäneet ratkaisua.
Lienee korkea aika pohtia, miksi kerho jatkaa TT-ajojen järjestämistä vuodesta toiseen vaikka kukaan ei halua osallistua niiden järjestämiseen. Maken ehdottama Helatorstain ajoretki on hyvä avaus TT-ajojen vaihtoehto keskustelulle. Myös ajon ajankohtaa voisi säätää vähän kesän suuntaan jos päädymme kevyen ajoretken kannalle.
Mikäli kerho edelleen päättää järjestää TT-ajot, kehoitan heti syksyllä nimeämään henkilöt jotka hoitavat järjestelyt. Toimitsijatehtäviin pitää löytyä noin 20 vapaaehtoista henkilöä hoitamaan sekä varikkoteltan että liikenteenohjauksen.
Laittakaa omia kommentteja tänne, kaikki mielipiteet ovat hyviä!
Lienee korkea aika pohtia, miksi kerho jatkaa TT-ajojen järjestämistä vuodesta toiseen vaikka kukaan ei halua osallistua niiden järjestämiseen. Maken ehdottama Helatorstain ajoretki on hyvä avaus TT-ajojen vaihtoehto keskustelulle. Myös ajon ajankohtaa voisi säätää vähän kesän suuntaan jos päädymme kevyen ajoretken kannalle.
Mikäli kerho edelleen päättää järjestää TT-ajot, kehoitan heti syksyllä nimeämään henkilöt jotka hoitavat järjestelyt. Toimitsijatehtäviin pitää löytyä noin 20 vapaaehtoista henkilöä hoitamaan sekä varikkoteltan että liikenteenohjauksen.
Laittakaa omia kommentteja tänne, kaikki mielipiteet ovat hyviä!
BMW /6 - debian - µP
Re: Helatorstai ajojen tulevaisuus
Liian vähän talkooväkeä osallistuu helatorstaiajojen järjestämiseen.
Eihän järjestyksenvalvojien päätyö voi olla liikenteenohjaus, sitähän voi tehdä tilapäisesti kuka vaan. Nyt me, kuusi, järjestyksenvalvojaa eiemme ehditineet tehdä varsinaista työtämme lähes lainkaan.
Tuli esille ajojen jälkeen semmoinen ajatus, että kahvin ja makkaranmyynti ulkoistettaisiin.
Ajoretki on hieno idea, tosin on siinäkin järjestelemistä. Pelkät veteraanipyöräilijät eivät taida olla kovin
kiinnostuneita ajoretkistä, vappunakin meitä oli vain 7-ajajaa.
Toisaalta esim. Tammisaarelaisten järjestämä Ruukin kierros vetää hyvin ajelijoita, siellä saa osallistumismaksua vastaan lihakeittoa ja T-paidan, sekä ajella n. 180km lenkin.
T: Seppo
Eihän järjestyksenvalvojien päätyö voi olla liikenteenohjaus, sitähän voi tehdä tilapäisesti kuka vaan. Nyt me, kuusi, järjestyksenvalvojaa eiemme ehditineet tehdä varsinaista työtämme lähes lainkaan.
Tuli esille ajojen jälkeen semmoinen ajatus, että kahvin ja makkaranmyynti ulkoistettaisiin.
Ajoretki on hieno idea, tosin on siinäkin järjestelemistä. Pelkät veteraanipyöräilijät eivät taida olla kovin
kiinnostuneita ajoretkistä, vappunakin meitä oli vain 7-ajajaa.
Toisaalta esim. Tammisaarelaisten järjestämä Ruukin kierros vetää hyvin ajelijoita, siellä saa osallistumismaksua vastaan lihakeittoa ja T-paidan, sekä ajella n. 180km lenkin.
T: Seppo
Re: Helatorstai ajojen tulevaisuus
Moro
Ihan samanlaisia ajatuksia kuin Sepolla tuli myös minulle mieleen. Kun ei talkooväkeä kerran ole niin ulkoistetaan makkaran myynti ja vaikkapa vielä järkkäritkin. Kun kulujen kattamiseksi pitää saada tuloja niin otetaan se pieni pääsymaksu esim. 2-3 € käyttöön. Lisäksi myydään niitä myyntipaikkoja, kai niistäkin jonkun euron sais. Kerholla vois olla joku pieni teltta, josta vois myydä tarroja ja ajajaluetteloita ja hankkia samalla uusia jäseniä. Tai sitten mennään entisellä mallilla lisää talkooväkeä hankkien.
Yhteisiä ajoretkiä voi järjestää koska tahansa, ei pelkästään helatorstaina. Olen huomannut saman, lähtijöitä on ollut jostakin syystä tosi vähän.
Kommentoikaas tätä!
Juhani S.
Ihan samanlaisia ajatuksia kuin Sepolla tuli myös minulle mieleen. Kun ei talkooväkeä kerran ole niin ulkoistetaan makkaran myynti ja vaikkapa vielä järkkäritkin. Kun kulujen kattamiseksi pitää saada tuloja niin otetaan se pieni pääsymaksu esim. 2-3 € käyttöön. Lisäksi myydään niitä myyntipaikkoja, kai niistäkin jonkun euron sais. Kerholla vois olla joku pieni teltta, josta vois myydä tarroja ja ajajaluetteloita ja hankkia samalla uusia jäseniä. Tai sitten mennään entisellä mallilla lisää talkooväkeä hankkien.
Yhteisiä ajoretkiä voi järjestää koska tahansa, ei pelkästään helatorstaina. Olen huomannut saman, lähtijöitä on ollut jostakin syystä tosi vähän.
Kommentoikaas tätä!
Juhani S.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa