Puhelimen Internet yhteyden jakaminen

Ylläpidon ohjeita ja tiedotteita keskustelupalstan käyttäjille
harritapio
Viestit: 197
Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:22

Puhelimen Internet yhteyden jakaminen

Viesti Kirjoittaja harritapio »

Älypuhelimien yksi hyvä lisäominaisuus on puhelimen internet yhteyden jakaminen esim. läppärille tai tabletille. Joskus kun läppärillä tai tabletilla tulee tarve käydä internetissä paikassa jossa ei ole langatonta verkkoa käytettävissä, on puhelimesta jaettu langaton verkko hyvä ratkaisu tähän tilapäiseen käyttöön.

Puhelimen asetuksissa on mahdollisuus tehdä puhelimesta mobiilitukiasema ja sitten myöhemmin liittää siihen läppäri tai tabletti langattoman verkon (wifi = wlan) avulla.

Minun Samsung Galaxy puhelimessa tukiasema tehdään seuraavasti:
1. Paina Asetukset kuvake
2. Valitse Mobiilitukiasema ja yhteyden jako
3. Valitse Mobiilitukiasema (pois päältä)
4. Aseta Mobiilitukiasema päälle, minun puhelimen tukiaseman oletusnimi = AndroidAP (tukiaseman nimeä voit itse muuttaa)
huom: Merkitse ylös yhteyden salasana, liitettävä laite kysyy salasanaa kun kytkeydyt AndroidAP verkkoon

Puhelimen mobiili tukiasema on nyt valmis käytettäväksi. Tarkista että kannettava laitteesi löytää AndroidAP verkon ja kytkeydy sen käyttäjäksi.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Muista aina puhelimen mobiili tukiasemasta:

1. Kun et enää tarvitse puhelimen mobiili tukiasemaa kytke se jälleen pois puhelimen asetuksista: Asetukset, Mobiilitukiasema ja yhteyden jako, Mobiilitukiasema (päällä), valitse Mobiilitukiasema (pois päältä). Jos mobiilitukiasema unohtuu päälle, lyhenee akun kestoaika tarpeettomasti ja lisäksi se tuo mukanaan myös pienen tietoturva riskin.

2. Puhelimen mobiilitukiasema on tarkoitettu lyhytaikaiseen tilapäiseen käyttöön, esim. jonkin asian tarkistamiseen internetistä. Sen käyttö elokuvien tai muun median jakamiseen on suositeltavaa vain jos on käytössä ns. rajaton dataliittymä.
BMW /6 - debian - µP

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija