Easy rider ajelu 2014/2015

Tänne tulee kaikki tapahtumat ja uutiset, esim:kerhon kokoukset, ajokalenteri, kiinnostavat tapahtumat jne.
zeizei
Viestit: 178
Liittynyt: 08 Joulu 2011 19:23

Easy rider ajelu 2014/2015

Viesti Kirjoittaja zeizei »

Ajelu herätti paljon kiinnostusta. Nettiinkin kirjoiteltiin kahden sivun verran. Osanottajia oli alussa 13, yhdessä pyörässä esiintyi käyntihäiriöitä heti alkumatkasta ja leikki oli jätettävä kesken. Toivottavasti kone kävi kotiin asti. Seuraava episodi tapahtui Luvialle ajellessa, kun eräs urhea Länkkäri kävi taistoon ampiasta vastaan. Tuloksena lentävää peitsimiestä vastaan oli turvonnut alahuuli ja kotimatka. Kun oltiin jo loppusuorilla, kävi ikävä kaatuminen 90 asteen mutkassa. Mutkassa oli paha routima, joka ehkä aiheutti sarvilleen menon. Miehelle tilattiin ambulanssi, joka oli tosi viisas teko, sillä kylkiluissa oli sarjamurtuma. Kuskimme oli tehotarkkailussa ilmarinnan takia yön yli, pääsi osastolle seuraavana iltana. Siis vakava vamma noin 30-40 km/h vauhdista kaaduttuna. Takana tulevien päälleajokaan ei ollut kaukana. Siksi nyt kirjoittelen, että vastaisuudessa kiinnitetään huomiota turvalliseen letkassa ajoon. Se tapahtuu tälläkeinoin: Letkan ensimmäinen pyörä ajaa keskiviivan vieressä, seuraava ajelee pientareen puoleista reunaa, kolmas taas keskiviivan tuntumassa, neljäs pientareen puolella tietä j.n.e. Välimatkat pyörillä n. 2 sekunttia. Näin jää tilaa ja aikaa väistää, jos edellä ajavalle tulee syystä tai toisesta äkkipysäys. Muodostelma on siis vetoketjun mallinen. Risteyksiin tultaessa ajetaan parijonoon, ja lähdetään samassa järjestyksessä, kuin on risteykseen tultu. Annetaan tilaa kaverille kääntyä. Esim. valoista lähdettäessä otetaan reipas kiihdytys, että takana tulevilla on mahdollisuus päästä nopeasti pois riteysalueelta. Letka katkeaa väkisinkin risteyksissä ja valoissa. Silloin edellä ajavat seurailevat kuvastimista takana tulevia ja etujoukon viimeinen jää risteyksen tuntumaan näyttämään kääntymissuunnan takana tuleville, etteivät eksy porukasta.Tämä on toiminut hyvin matka-ajoissa, joissa olen ollut mukana. Turvallisia kilometrejä kaikille!
kawa46
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Huhti 2011 23:10

Re: Easy rider ajelu 6.9.2014

Viesti Kirjoittaja kawa46 »

Pääsin tänään sairaalasta kotiin, tosiaan 3 kylkiluuta oli murtunut ja veririnta. Kyllä tässä vielä on pitkään kipuja, n. 2-3 kk.
Suuret kiitokset minua auttaneille ja henkisestä tuesta, itse olin aika avuton siinä ojan penkalla istuessani.
T: Seppo
ArtoA
Viestit: 254
Liittynyt: 09 Loka 2011 20:27

Re: Easy rider ajelu 6.9.2014

Viesti Kirjoittaja ArtoA »

Hianoo että olet kotiutunu, pääasia että ukko kuntoutuu entiselleen. Ittekin jouruin kiärtämään sen kohouman ulkokautta ja melkein jouruin pois asfaltilta. Velipoika sano sen kohouman tulleen pari vuatta sitten siihen.
juhani
Viestit: 309
Liittynyt: 20 Huhti 2011 12:32

Re: Easy rider ajelu 6.9.2014

Viesti Kirjoittaja juhani »

Pikaista paranemista Seppo! Teiden kunto huononee koko ajan, kun valtion määrärahoja tien hoitoon leikataan. Tuntuu siltä, että huonoimmassa kunnossa ovat juuri nämä vanhat asfalttitiet harvaan asutulla alueella.

Juhani
ArtoA
Viestit: 254
Liittynyt: 09 Loka 2011 20:27

Re: Easy rider ajelu 2015

Viesti Kirjoittaja ArtoA »

Olisko tänä vuanna lähtijöitä Easy rideriin, kai se tänäkin vuanna ajetaan. Voisin kehitellä reitin jos tulee joku mukaan, koska mennään :D
kawa46
Viestit: 36
Liittynyt: 16 Huhti 2011 23:10

Re: Easy rider ajelu 2015

Viesti Kirjoittaja kawa46 »

Ensi lauantai, 12.09, sopisi.
T: Seppo
juhani
Viestit: 309
Liittynyt: 20 Huhti 2011 12:32

Re: Easy rider ajelu 2015

Viesti Kirjoittaja juhani »

Moi

Joo, totta kai olen myös mukana. Ensi lauantai sopii hyvin ja silloin on luvattu hyvää keliä, nyt pitäis vaan saada sana nopeasti leviämään. Olisiko lähtö klo 10.00 ABC:ltä hyvä niin kerkeis vielä mökille.

Juhani
Joke
Viestit: 51
Liittynyt: 04 Tammi 2012 22:12

Re: Easy rider ajelu 2014/2015

Viesti Kirjoittaja Joke »

Terve!

Valitettavasti en pääse tällä kertaa mukaan, kun olen tuolloin Ducatin ja muiden italialaisten konepyörien synnyinmaassa lomamatkalla.

Tulevana viikonloppuna on kaikenlaista mukavaa tapahtumaa Satakunnassa, johon tuon reitin voisi sovittaa; Leineperin syysmarkkinat, traktorien mäkivetokisa Sammissa ja Eurajoella hevoskynnön SM-kisat.

Mukavaa ajelua mukaanlähtijöille!
Joke
juhani
Viestit: 309
Liittynyt: 20 Huhti 2011 12:32

Re: Easy rider ajelu 2014/2015

Viesti Kirjoittaja juhani »

Moi

Tämä on todennäköisesti vuoden viimeinen yhteisajelu ja sään pitäis olla lauantaina päivällä + 19 eli paras mahdollinen ajokeli. Lähtö on klo 10.00 ABC:ltä ja levittäkää ihmeessä sanaa muillekin, kun kaikkia ei netti tavoita.

Juhani
dynamo
Viestit: 203
Liittynyt: 16 Huhti 2011 20:23

Re: Easy rider ajelu 2014/2015

Viesti Kirjoittaja dynamo »

Moro Länkkärit

Olen mukana jos hyvä maanviljelijäkaverini ei tartte mua puintihommissa. On sairastellu ja yrittää silti saada puinnit hoidettua.
Hyvä oli Arto kun sulla tuli tämä mieleen. Tuo Joken mainitsema Sammin tapahtuma voisi olla kiinnostava.

Make.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailija