Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Kun toi keula ei oikeen ole sopiva enskakäyttöön tehras vaihtoi siihen BSA B33:en keulan, maantiellä toi alkuperäinen keula toimii oikein hyvin.
Tänään hain sitten keulan ja yläkolmion, löytyi vielä läheltä.
Mites oikaistaan tankista pari lommoa, isoista ei ole kyse eikä syvistä. lähinnä painautumia, toinen näkyy kuvassa tankinkorkin ja merkin välissä.
Tänään hain sitten keulan ja yläkolmion, löytyi vielä läheltä.
Mites oikaistaan tankista pari lommoa, isoista ei ole kyse eikä syvistä. lähinnä painautumia, toinen näkyy kuvassa tankinkorkin ja merkin välissä.
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Moro Länkkärit
Piru vieköön kun 50 luvulla, jolloin tehtiin aitoa alkuperäistä rock´n rollia ja hienoja moottoripyöriä, syntynyt länkkäri ei vieläkään osaa liittää kuvia tänne.
Joka tapauksessa projekteja on ja ens kesänä taas fiilistellään hienossa Länkkäriporukassa, ehkä jotain uuttakin......
'
Brittipyörätapahtuma Selkämeren rannoilla, touko- kesäkuun vaihteen kieppeillä. Lisää omassa forumissaan??????
Dynamo Mark-
Piru vieköön kun 50 luvulla, jolloin tehtiin aitoa alkuperäistä rock´n rollia ja hienoja moottoripyöriä, syntynyt länkkäri ei vieläkään osaa liittää kuvia tänne.
Joka tapauksessa projekteja on ja ens kesänä taas fiilistellään hienossa Länkkäriporukassa, ehkä jotain uuttakin......
'
Brittipyörätapahtuma Selkämeren rannoilla, touko- kesäkuun vaihteen kieppeillä. Lisää omassa forumissaan??????
Dynamo Mark-
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Nyt NV on osiksi purettuna, seuraavaksi tarttis hiakkapuhaltaa osat ja tankki lähettää kromin poistoon ja kromaukseen. Maalia pintaan ja runko kasaan, seuraavaksi kone käsittelyyn.
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Hienoa, että tällä palstalla on herätty.
Tiedän että Satakunnassa on monessa talluissa oltu kiireisiä ja ens kesäks valmistuu hienoja pyöriä.
Itte sain raidoitettua pari mustaa runkoa tänään, hieno fiilis kun saa jotain aikaseks.
Valkoista mustalle, loput jää arvotukseks.
tv, Kaapolan Dynamo
Tiedän että Satakunnassa on monessa talluissa oltu kiireisiä ja ens kesäks valmistuu hienoja pyöriä.
Itte sain raidoitettua pari mustaa runkoa tänään, hieno fiilis kun saa jotain aikaseks.
Valkoista mustalle, loput jää arvotukseks.
tv, Kaapolan Dynamo
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:22
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Tämän ketjun alkupäässä mainittuun Bmw:n sähkömekaaniseen kelloon löytyi hyvä ratkaisu Bmw:n kotimaasta.
Kellon käynti perustuu sähkömekaaniseen värähtelypiiriin, jonka taajuus säilyy lähes muuttumattomana akkujännitteen, lämpötilan tai kuormituksen muutoksista huolimatta. Värähtelypiirin toteutus on suojattu kansainvälisellä patentilla vuonna 1971.
Värähtelypiirin ydin on liipotin, kaksi samalla akselilla olevaa pyöreätä kiekkoa joissa on magneetit. Tämä paketti pyörähtelee edestakaisin useita kertoja sekunnissa ja näin kellon sekuntiviisari kulkee hyvin pienin askelin eteenpäin. Kellon liipottimen alapuolen laakeri oli niin pahoin kulunut, että liipottimessa olevat magneetit olivat osuneet värähtelypiirin keloihin (katso kuvassa vihreä ja oranssi kela) ja vaurioittaneet ohuen käämilangan eristeitä. Kelojen löytäminen varaosana meinasi muodostua ylivoimaiseksi esteeksi, koska kellojen heikko kohta on ollut juuri liipottimen alapään laakerointi.
Apu löytyi www.2-ventiler.de forumista, joka on 2-venttiilisten boxer bemareiden keskusteluryhmä. Ostoilmoitukseeni tuli aika nopeasti muutama vastaus, hinta liikkui aina lähellä 300€ + rahti. Nuuka kun olen, en tehnyt kauppoja heti vaan odottelin ja se kannatti.
Aikaisemmin kelloja korjaillut harrastaja ilmoitti hänellä edelleen olevan joitakin varaosia ja hän lupasi lähettää osia postipaketissa. Paketissa tuli kellon koneisto - juuri se osa kokonaisena mihin tarvitsin varaosia. Hän kertoi lopettaneensa kellojen korjaamisen koska yksi vioittunut kello oli tehnyt oikosulun ja aiheuttanut johdinsarjan eristevaurioita.
Bmw:n kello on kytketty pyörän akkuun ilman etusulaketta ja näin kellon oikosulkutapauksessa voi jopa johdinsarja vaurioitua. Kello on aina käynnissä, onneksi kellon tarvitsema käyntivirta akusta on hyvin pieni noin 0.2 - 0.3 mA (12.6V akkujännite).
Lähetyksen avulla sain kellon jälleen käymään, kaupasta pitää vielä hakea 5A sulake kellon syöttöjohdon suojaksi. Olen käyttänyt kelloa nyt pöydällä virtalähteen avulla ( 12.6V ) useita vuorokausia ja sen poikkeama on vain muutama sekunti 24h aikana. Hyvä tarkkuus sähkömekaaniselle kellolle vuodelta 1973.
Tältä se kello sitten näyttää
Päätin luopua aikeesta lisätä kellon syöttöjohdon sulake lampun sisään, en halua "puukottaa" lampussa olevaa piirilevyä. Lampun koppa on paras säilyttää alkuperäisenä, sulake täytynee laittaa johtosarjaan lähelle kelloa.
Kellon käynti perustuu sähkömekaaniseen värähtelypiiriin, jonka taajuus säilyy lähes muuttumattomana akkujännitteen, lämpötilan tai kuormituksen muutoksista huolimatta. Värähtelypiirin toteutus on suojattu kansainvälisellä patentilla vuonna 1971.
Värähtelypiirin ydin on liipotin, kaksi samalla akselilla olevaa pyöreätä kiekkoa joissa on magneetit. Tämä paketti pyörähtelee edestakaisin useita kertoja sekunnissa ja näin kellon sekuntiviisari kulkee hyvin pienin askelin eteenpäin. Kellon liipottimen alapuolen laakeri oli niin pahoin kulunut, että liipottimessa olevat magneetit olivat osuneet värähtelypiirin keloihin (katso kuvassa vihreä ja oranssi kela) ja vaurioittaneet ohuen käämilangan eristeitä. Kelojen löytäminen varaosana meinasi muodostua ylivoimaiseksi esteeksi, koska kellojen heikko kohta on ollut juuri liipottimen alapään laakerointi.
Apu löytyi www.2-ventiler.de forumista, joka on 2-venttiilisten boxer bemareiden keskusteluryhmä. Ostoilmoitukseeni tuli aika nopeasti muutama vastaus, hinta liikkui aina lähellä 300€ + rahti. Nuuka kun olen, en tehnyt kauppoja heti vaan odottelin ja se kannatti.
Aikaisemmin kelloja korjaillut harrastaja ilmoitti hänellä edelleen olevan joitakin varaosia ja hän lupasi lähettää osia postipaketissa. Paketissa tuli kellon koneisto - juuri se osa kokonaisena mihin tarvitsin varaosia. Hän kertoi lopettaneensa kellojen korjaamisen koska yksi vioittunut kello oli tehnyt oikosulun ja aiheuttanut johdinsarjan eristevaurioita.
Bmw:n kello on kytketty pyörän akkuun ilman etusulaketta ja näin kellon oikosulkutapauksessa voi jopa johdinsarja vaurioitua. Kello on aina käynnissä, onneksi kellon tarvitsema käyntivirta akusta on hyvin pieni noin 0.2 - 0.3 mA (12.6V akkujännite).
Lähetyksen avulla sain kellon jälleen käymään, kaupasta pitää vielä hakea 5A sulake kellon syöttöjohdon suojaksi. Olen käyttänyt kelloa nyt pöydällä virtalähteen avulla ( 12.6V ) useita vuorokausia ja sen poikkeama on vain muutama sekunti 24h aikana. Hyvä tarkkuus sähkömekaaniselle kellolle vuodelta 1973.
Tältä se kello sitten näyttää
Päätin luopua aikeesta lisätä kellon syöttöjohdon sulake lampun sisään, en halua "puukottaa" lampussa olevaa piirilevyä. Lampun koppa on paras säilyttää alkuperäisenä, sulake täytynee laittaa johtosarjaan lähelle kelloa.
BMW /6 - debian - µP
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Moro Länkkärit
Tontut ova kuiskineet, että tänä talvikautena on usean Lännen Lokarin tallissa syntymässä mielenkintoisia kaksipyöräisiä velosipedejä. Tulee ennennäkemätön ajokausi 2018.
Olisi kiva saada kuvia näille sivuille missä vaiheessa ovat projektit.
Nyt kysyisinkin että, laittaisiko joku asian osaava ohjeen miten kuva liitetään tänne tekstikenttään.
Pakokaasuntuoksuisin terveisin Kaapolan Make.
Tontut ova kuiskineet, että tänä talvikautena on usean Lännen Lokarin tallissa syntymässä mielenkintoisia kaksipyöräisiä velosipedejä. Tulee ennennäkemätön ajokausi 2018.
Olisi kiva saada kuvia näille sivuille missä vaiheessa ovat projektit.
Nyt kysyisinkin että, laittaisiko joku asian osaava ohjeen miten kuva liitetään tänne tekstikenttään.
Pakokaasuntuoksuisin terveisin Kaapolan Make.
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Joo, projektejahan on vireillä. Tulee valmiiks ku tulee, tuskin ens kesänä pääsee Uppsalaan vanhimmalla NV:llä. Loppukesällä voi olla pikkuriikkiset mahrollisuuret Luuparkkiin pääsylle, pistetääs kuva mistä kyse. Mutten sentään koko pyärästä kuvaa laita, moottorista vaa
- Liitteet
-
- P1010205 (1).JPG (4.25 MiB) Katsottu 5747 kertaa
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 31 Touko 2011 21:18
- Paikkakunta: e-mail: tapio.esama@gmail.com
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Moro vaan,
motskarit on hienoi, ja rassaaminen kans.
Raotetaanpa vähän...
Tappi
motskarit on hienoi, ja rassaaminen kans.
Raotetaanpa vähän...
Tappi
- Liitteet
-
- Projekti.JPG (976.37 KiB) Katsottu 5728 kertaa
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
https://lannenlokarit.fi/phpbb3/downloa ... iew&id=168
Moi
Laitetaan nyt tämäkin kuva uudesta hankinnasta tänne kaiken kansan ihmeteltäväksi. Toivottavasti kuva näkyy oikein, kun meni vähän säätämiseksi tämä kuvan liittäminen.
Juhani
Moi
Laitetaan nyt tämäkin kuva uudesta hankinnasta tänne kaiken kansan ihmeteltäväksi. Toivottavasti kuva näkyy oikein, kun meni vähän säätämiseksi tämä kuvan liittäminen.
Juhani
- Liitteet
-
- valokuva.jpg (142.98 KiB) Katsottu 5709 kertaa
-
- Viestit: 197
- Liittynyt: 14 Huhti 2011 17:22
Re: Mikä projekti on nyt "pöydällä"?
Ei nyt ihan aiheesta mutta projekti kuitenkin: Vanha putkiradio vuodelta 1955 - ääni kuuluu jo mutta kanavien viritys vielä ryömii
BMW /6 - debian - µP
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija